tirsdag den 14. juni 2011

Kage nr. 19 - Jordbærmuffins


Suk... Nogengang sker der bare de meste utrolig ting... Jeg havde en bundslat frostne jordbær og besluttede at komme den i min vaniljekage dej. Jeg har spist en og... Ja nummer to står her ved sidden af mig, men jeg kan ikke få mig selv til at spise den. Den DUFTER alt for godt!!! Den først smagte også godt, men duften...

De ser godt nok kedelige ud, men jeg kan ikke få mig selv til at komme noget topping på - så får jeg bare det på næsen, når jeg skal dufte til kagen.

Mens jeg ventede på at jordbærerne tøede op sad jeg og fuskede med at lave cupcake wrappers. Jeg tror jeg har fundet den rigtige formel nu. Den er lidt højere end den på billedet.

Siden jeg har sådan en fornøjelse af de her jordbærmuffins vil jeg da dele opskriften med jer. Selvom jeg måske slummede den lidt.

12 stk. Zennes Jordbærmuffins

175 g sukker blandes med
25 g smør.
2 æg tilsættes ét af gangen. Rør rigeligt imellem.
1 dl mælk,
185 g mel,
1,5 tsk bagepulver,
2 tsk vaniljesukker tilsættes.
10-20 optøede jordbær anbringes i en frostpose og masses. Klip et hul i hjørnet af poses, dette begrænser hvor store jordbær stykker der kommer i dejen.

Sæt i en forvarmet ovn på 200°C (jeg bruger over/under-varme). I min specielle ovn fik de 15-16 minutter, men jeg har sådan et stege-bage-vaskeop komfur, så min ovn er kun 2/3 af en almindelig. Start eventuelt med 2*6 minutter og vurdere derefter om der skal checkes hvert eller hvertandet minut.



En nem lille opskrift, der passer lige ned på en post-it - jeg har indersiden af en af skabslogerne klistret til med opskrifter på den måde så bliver de nemlig ikke så snavsede, som hvis de lå på bordet.

Ingen kommentarer: