mandag den 30. december 2013

Nytår: DIY: Hængepynt/konfetti

 Efter at have søgt rundt på internette efter nye spændende gør-det-selv pynt fandt jeg confetti popper, jeg har lavet min egen version. Om min er bedre end den originale vil tiden vise - eller jeg har jo ikke lavet nogen af de originale så jeg har intet sammenlignings grundlag.

Jeg har brugt: Snor, lim, (masking)tape (kan undlades), confetti, tandstik, silkepapir, toiletrulle og saks.

Klip et stykke silkepapir, det skal kunne nå rundt om toiletrullen og langt nok udover i hvert ende til at man kan lukke enderne til.

Kom lim på rullen og rul silkepapiret på, jeg har sat silkepapiret fast ved at komme maskingtape rundt om (med stykker af konfetti indenunder)

Knæk en tandstik og bind de to dele sammen til et kryds - snoren skal være laaaang i den ene ende.
Kom krydset ind i toiletrullen og luk den ene ende til. Jeg har tilføjet et stykke tape i bunden da mine konfettier er ret små og fandt vej ud.
Hæld konfetti i røret - du bestemmer selv hvormeget.
Bind toppen sammen med en længere snor.

Nu er konfetti ophænget klar til at blive hængt op og hevet i.

Ingen kommentarer: